{{next.Header}}
* Vi kommer att tillåta 600 personer fritt utomhus samtliga tre dagar.
* Biljettpriser: Fredag 100 kronor, lördag och söndag 200 kronor.
* Servering av mat och dryck (inklusive öl och vin) kommer att finnas enligt take away-modell.
* Spelkassor kommer inte att finnas öppna.
* Fribiljetter kommer inte att finnas, alla besökare är betalande.
* Det är först till kvarn som gäller.
* Ett antal biljetter kommer att vara förbehållna hästägare med startande häst aktuell tävlingsdag. Det rör sig om 80 biljetter fredag, 100 biljetter lördag samt 80 biljetter söndag. Det är max två biljetter per häst som gäller. Hästägare har 24 timmar på sig att boka, biljetter som eventuellt inte bokas släpps därefter till allmänheten.
* Biljetterna kommer att släppas onsdag 7 juli klockan 18:00
* Även restaurangen kommer att hållas öppen under Trippeltravet med plats för cirka 250 sittande matgäster. Restaurangbokning öppnar även den onsdag 7 juli kl 18:00
Länk till biljettköp för publikplats och restaurangbokning kommer att finnas på vår hemsida från bokningsdagen.
– Vi har diskuterat frågan ingående och bland annat vägt in hur andra travbanor som har arrangerat eller ska arrangera större tävlingsdagar nu sedan restriktionerna lättade, har resonerat och agerat. Vi har därefter gjort en noggrann bedömning utifrån de förutsättningar vi anser oss ha för att kunna genomföra Trippeltravet på ett coronasäkert sätt, där vi värnar om att ge den publik som gästar oss dessa dagar en optimal och trivsam upplevelse. Vi har varit helt enhälliga i vår beslutsprocess, säger Magnus Sundén, ordförande i Västergötlands Travsällskap.
* Gällande campingen på banområdet så står tidigare beslut om att hålla den stängd under Trippeltravet fast.
För ytterligare information, kontakta:
Roger Moström, VD tel. 070 - 650 52 20
Magnus Sundén, ordförande tel. 072 - 733 23 06
Publicerad den 1 juli 2021. info@axevalla.travsport.se